IklanPengiklanan PPC

Apakah CTR di "Yandex. Langsung"? Indeks CTR CTR

Mereka berkata iklan yang - ia adalah satu perniagaan yang sangat menguntungkan. Walau bagaimanapun, banyak baru boleh berhujah dengan itu. belanjawan pengiklanan mereka lebur di depan mata kita, terlanggar seorang tokoh aneh: CTR. Ia ternyata bahawa faktor yang paling penting termasuk dalam algoritma pengiraan CPC. Mari kita cuba untuk memahami apa yang CTR "Yandex. Direkt" dan bagaimana untuk membuat kawan-kawan dengan dia. isu ini, menurut pakar, global. Memahami faktor ini akan menjimatkan banyak wang pada kempen pengiklanan dan lebih banyak wang.

Beberapa perkataan mengenai "Yandex. Direkt"

Internet - adalah platform yang paling popular untuk mengiklankan produk atau perkhidmatan anda. Ia menggunakan pelbagai syarikat-syarikat, aktiviti adalah terhad kepada organisasi interaksi antara mereka yang ingin untuk memaklumkan mereka tentang, dan webmaster, iaitu orang-orang yang menyediakan laman web mereka sendiri untuk iklan.

Peluang terbesar dalam perniagaan ini dalam enjin carian. Ini adalah syarikat yang terlibat dalam penciptaan perisian khusus. Anda sentiasa menghadapi mereka apabila mencari apa-apa maklumat.

"Yandex. Langsung" adalah salah satu syarikat pengiklanan yang paling popular di Internet Rusia-bahasa. Ia dianjurkan atas dasar syarikat yang mencipta enjin carian eponim. "Yandex. Direct" menyediakan pengiklan dan pemilik laman web (webmaster). Pertama membelanjakan wang ke atas sesuatu untuk menjadikan diri mereka diketahui, yang kedua menerima sebahagian kecil daripada mereka untuk menyediakan laman web mereka sendiri.

Servis, mereka mengikat antara satu sama lain, sudah tentu, mengawal proses. Dia mesti sentiasa mengekalkan keseimbangan antara iklan dan klik di atasnya. Jika tidak, ia akan pergi ke atas dan pengiklan dan webmaster. Dan pelawat merasakan bahawa khidmatnya tidak kualitatif cukup dan pergi ke enjin carian lain. Internet - kawasan yang sangat kompetitif. Sekarang bahawa anda memahami apa topik untuk perbincangan diisytiharkan, anda boleh pergi ke tengah-tengah perkara itu. Jadi, apakah CTR "Yandex. Langsung"?

peraturan

Perlu difahami bahawa orang yang terlibat dalam pengiklanan, banyak. Mereka menggunakan oleh itu frasa utama sama bersaing antara satu sama lain. Dan sebagai pengadil bertindak "Yandex. Langsung". Pendidikan, yang dianjurkan oleh syarikat, memberikan beberapa maklumat mengenainya, tetapi tidak cukup.

Tujuan "Yandex" - aset pendapatan. Ia mewujudkan kaedah-kaedah yang membolehkan untuk setiap pengiklan untuk mengambil seberapa banyak yang mungkin. Sebagai contoh, harga yang clique di "Yandex. Langsung" mungkin berbeza daripada iklan yang sama. "Pengadil" tidak melihat berapa banyak anda bersedia untuk membayar, dan memberi ulasan pengguna. Ia adalah lebih penting untuk orang melintas iklan.

Jika anda memahami hal ini, kemudian memikirkan apa CTR dalam "Yandex. Direkt" dan bagaimana ia memberi kesan kepada bajet, ia akan menjadi lebih mudah. Sekali lagi, syarikat itu tidak kira berapa banyak wang yang anda sanggup untuk memberikan, jika iklan yang dicipta hodoh atau tidak demi kepentingan awam. Ia bertujuan untuk mendapatkan satu sama lebih sedikit, dalam erti aktivitinya.

Apakah CTR di "Yandex. Direkt"

Dalam sokongan teknikal diterangkan konsep ini agak berpatutan. CTR (klik melalui kadar) merupakan petunjuk CTR banner atau iklan. Formula pengiraan termasuk dua petunjuk: bilangan penukaran dan tera. CTR - ia adalah peribadi antara mereka. Iaitu, untuk mendapatkannya, anda perlu klik yang dibahagikan dengan tera. Walau bagaimanapun, tidak semua begitu mudah.

Pertama sekali, "Yandex" tidak segera mempertimbangkan angka ini. Apabila membuat keputusan yang iklan dia memberi tumpuan pertama pada CTR yang diramalkan. Dan sebagai "Yandex" menerima data - tidak benar-benar memahami. sokongan teknikal yang sama menjelaskan bahawa memberi tumpuan kepada prestasi purata kempen pengiklanan yang sama, mengambil kira karma tapak (jika ia wujud).

Real CTR mula dipertimbangkan hanya selepas beberapa jejak. Sebagai contoh, mereka sepatutnya pada 2016 untuk sekurang-kurangnya 400. Kos per klik dalam "Yandex. Direkt" bergantung pada penunjuk ini. Yang lebih kecil, lebih mahal ia akan iklan.

unit pengiklanan menyusun logik

Mari kita lihat satu contoh yang menunjukkan bagaimana kadar CTR - CTR. Anda dan saya adalah dua daripada pengiklan. Siapa yang sanggup membayar 20 Rubles. bagi tiap-tiap tindakan pelanggan, yang kedua berasa maaf untuk dana ini. Beliau berkata harga 10 p.

kempen mereka berjalan untuk seketika. Hasilnya, "Yandex" telah dilihat seratus tera yang diterima 5 klik. CTR beliau - 5%. Pengiklan saat yang dibelanjakan kempennya lebih baik. Dia untuk yang sama ratus tera yang diterima CTR - 15%. Syabas!

Dan pada masa yang sama memperoleh Yandex? Dari yang pertama: 20X5 = 100R. Kedua: 10x15 = 150R. Siapakah yang menguntungkan? Adalah jelas kepada sesiapa kerana iklan menunjukkan jumlah yang sama. Tetapi dengan pengiklan yang lebih menjimatkan, tetapi rajin, "Yandex" mendapat lebih. Jadi, kepala menipu diri mereka tidak akan, memberi keutamaan gila kerja ini. Dan sebagai bonus - kos yang lebih rendah bagi setiap klik.

Ia hanya memberi kesan kepada bajet CTR?

Pengiklan sentiasa cuba untuk menyesuaikan diri dengan "Yandex. Langsung". Pendidikan untuk mereka yang ingin memulakan perniagaan mereka sendiri bertambah baik. Untuk mencapai keputusan, dan tidak membakar, anda mesti berminat dalam produk baru, belajar daripada pengalaman orang lain. Sebagai contoh, beberapa waktu lalu ia menjadi jelas bahawa "Yandex" telah bertindak balas kepada keseluruhan kempen, dan tidak pada banner yang berasingan. Ia menganalisis bagaimana tiap minit pakar dikumpul kata kunci, kerana ia digunakan apabila membuat iklan.

Di samping itu, "Yandex" mengumpul maklumat tentang setiap nama domain. Jika ia tidak menguntungkan, kita bercakap mengenai 'Laman karma. " Ia memberi kesan kepada hasil carian, oleh itu, meningkatkan harga satu klik. Belajar secara khusus, sama ada terdapat sesuatu yang negatif tentang laman web anda, anda hanya boleh cara eksperimen. Anda perlu membuat dua iklan yang sama, yang membawa kepada alamat yang lain. Untuk harga, perkhidmatan yang dicadangkan akan dapat melihat apa yang dia mempunyai sikap yang lebih baik.

Bagaimana untuk meningkatkan CTR?

Pakar mempunyai banyak pendapat mengenai isu ini. Sebahagian besar daripada mereka cenderung untuk berfikir bahawa anda perlu bekerja melalui iklan. Untuk mula mengumpul semua petunjuk mungkin. kualiti mereka "Yandex" mesti menganalisis apabila untuk menyemak kempen anda. Yang lebih baik kata kunci, lebih rendah harga. pakar-pakar ini mendapati dalam amalan.

Tempat kedua dalam meningkatkan CTR mengambil iklan itu sendiri. Syarat-syarat utama untuk menjadi tajuk dan teks. Ia mesti dipetik apabila anda membuat kempen. "Yandex" memahami tanda ini sebagai keinginan untuk mengiklankan di kejadian sebenar perkataan. Ini menghapuskan tambahan, bukan sasaran tayangan. Oleh itu, ia tidak mengurangkan CTR.

Hentikan Perkataan

Terdapat fungsi perkhidmatan yang membolehkan anda untuk tidak memaparkan iklan pada permintaan tertentu. Mereka dipanggil "kata-kata stop". Sebagai contoh, anda ingin mengiklankan kot. Sudah tentu, semua permintaan dengan perkataan ini mesti mengira dan meluluskan. Apabila anda mempunyai frasa kata kunci, baca dengan teliti. Ada pasti menjadi "herring bawah kot bulu" dan banyak lagi. permintaan tersebut jika ia tidak diharamkan, akan mengurangkan skor kami, udorozhat keseluruhan kempen. Iaitu, apabila mewujudkan pengiklanan yang paling penting untuk menyelesaikan frasa utama.

pilihan penonton

Juga satu perkara yang penting. "Yandex" telah memberi tumpuan kepada frasa utama. Walau bagaimanapun, tidak semua orang yang menulis permintaan mempunyai wang atau keupayaan untuk membeli barang-barang atau perkhidmatan pesanan. Ini sebahagian daripada penonton perlu dipotong. Untuk lokasi ini terdapat dalam umur, lokasi geografi. Anda tidak perlu orang dari Magadan menonton iklan bagi penjualan bunga di Yalta? Mereka tidak akan berbelanja sesen pun kepada mereka, kemungkinan bahawa orang-orang ini tidak mempunyai. Kerana sekali lagi perlu melihat dengan teliti di mana anda menawarkan perkhidmatan anda. Membuat potret pembeli berkemungkinan kepadanya dan petunjuk. Kemudian "Yandex" akan memberikan anda satu CTR besar, tetapi kempen itu sendiri - pendapatan yang serius. nasib baik!

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 ms.delachieve.com. Theme powered by WordPress.